Ilustračný obrázok k článku Priplatíme si za VSTUPENKY? Náklady na organizáciu podujatí sa pre opatrenia zvýšili
Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Priplatíme si za VSTUPENKY? Náklady na organizáciu podujatí sa pre opatrenia zvýšili

Dopyt po podujatiach je veľký, chuť pracovať majú aj organizátori. Avšak, mnohé z nákladov, ktoré vznikajú pre aktuálne nariadenia, nikto organizátorom neprepláca.

Kultúra
Kultúra

Priplatíme si za VSTUPENKY? Náklady na organizáciu podujatí sa pre opatrenia zvýšili

Dopyt po podujatiach je veľký, chuť pracovať majú aj organizátori. Avšak, mnohé z nákladov, ktoré vznikajú pre aktuálne nariadenia, nikto organizátorom neprepláca.

Ilustračný obrázok k článku Priplatíme si za VSTUPENKY? Náklady na organizáciu podujatí sa pre opatrenia zvýšili
Zdroj: TASR/Radovan Stoklasa

Napriek ochote a chuti organizátorov realizovať hromadné podujatia si nie každý vie dnes reálne nastaviť ich organizáciu s ohľadom na opatrenia tak, aby boli aj ekonomicky efektívne, uviedol prezident BTL komunikačnej asociácie Tomáš Ručkay, ktorá združuje agentúry pôsobiace v oblasti eventmanažmentu, live marketingu, sales promotion a príbuzných aktivít.

Drahšie vstupenky?

Dopyt po podujatiach je podľa prezidenta asociácie veľký, chuť pracovať majú aj organizátori. Ako však poznamenal, mnohé z nákladov, ktoré vznikajú pre aktuálne nariadenia, nikto organizátorom neprepláca.

„Zároveň nie je reálne, aby ste celý náklad, ako napríklad v prípade PCR testu, pridali k cene vstupenky alebo nákladu eventu. V tomto je to naozaj náročné, lebo nárast nákladov z dôvodu opatrení zdvihol vstupné náklady približne o desať až 15 percent. Pri cene vstupeniek to môže byť ešte oveľa viac,“ skonštatoval.

Komplikácie očakáva Ručkay aj pri organizácii akcií vo vnútorných priestoroch. „Ešte stále nemáme finálne informácie o tom, ako by mali byť zabezpečené na fungovanie najmä v jesennom a zimnom období, keď sa budú hromadné podujatia presúvať do uzatvorených priestorov,“ podotkol.

Akcie vo vnútri

Na potrebu hľadania spôsobov, ako bezpečne organizovať podujatia, upozornila aj CEM Agency, ktorá usporadúva napríklad konferenciu Globsec. Varuje, že od toho závisí živobytie tisícok ľudí.

Najväčšie slovenské výstavisko Incheba zaznamenáva v súvislosti so zlepšovaním epidemickej situácie vyšší záujem o prenájom priestorov na usporiadanie konferencií a firemných školení, ale aj kultúrno-spoločenských podujatí. „Zatiaľ však iba vo forme rezervácií termínov. Usporiadanie podujatí bude závisieť od protiepidemických opatrení platných v konkrétnom čase,“ poznamenala hovorkyňa výstaviska Martina Macková.

Prečítajte si aj

Prišli o celoživotné úspory

Rušenie podujatí z dôvodu pandémie sa dotklo asi 60-tisíc ľudí pôsobiacich v kultúrno-kreatívnom priemysle, ako sú organizátori podujatí, promotéri, umelci, technici či maskéri. „Mnohí z nich prišli nielen o svoju prácu, ale aj o veľkú časť svojich celoživotných úspor vo viere, že pandémia rýchlo pominie a oni budú môcť reštartovať svoj biznis veľmi rýchlo,“ podotkol Ručkay.

Pomoc štátu je podľa neho „zle uchopená“ a stále bojujú s problémami, ktoré priniesli narýchlo pripravené schémy, ale aj s neochotou sa nad problémami hlbšie zamýšľať.

Kritická situácia

Najvýraznejšie bol pandémiou postihnutý segment výstavníctva, tvrdí hovorkyňa najväčšieho slovenského výstaviska. „Činnosť v oblasti výstavníctva bola od marca minulého roka zastavená a organizácia veľtrhov a výstav naďalej nie je možná v zodpovedajúcom rozsahu a kvalite,“ upozornila. Kritická situácia vo výstavníctve môže mať podľa Mackovej až likvidačný charakter.

Veľtrhy a výstavy vníma Incheba predovšetkým ako špecializované obchodné podujatia, ktoré pripomínajú režim v nákupných centrách. Ako poukázala hovorkyňa, zdravotné riziko je tak minimálne.

Ilustračné foto

Stalo sa na Slovensku

Zdroj: TASR
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín