Správy Zo Slovenska

Stres a vulgarizmy: Ľudia preťažujú tiesňovú linku 150, veľká výzva k verejnosti!

Hasičský a záchranný zbor (HaZZ) vyzýva verejnosť, aby v čase pandémie nového koronavírusu nepreťažovala tiesňovú linku 150.

Ilustračný obrázok k článku Stres a vulgarizmy: Ľudia preťažujú tiesňovú linku 150, veľká výzva k verejnosti!
Zdroj: TASR

Operační dôstojníci na tejto linke sú totiž výrazne vyťaženejší ako obvykle. HaZZ pripomína verejnosti, že pre informácie v súvislosti s novým koronavírusom je zriadených viacero infoliniek, na ktorých dostanú občania všetky potrebné informácie. TASR o tom informovala Katarína Križanová z Prezídia HaZZ.

Operační dôstojníci pracujúci na krajských operačných strediskách vysielajú zasahujúcich hasičov do terénu. „Sú hrdinami nielen v tomto náročnom období, ale nepretržite 24 hodín sedem dní v týždni po celý rok, keď sa na operačnom stredisku striedajú v 12-hodinových zmenách,“ priblížila Križanová.

Príslušníci na operačných strediskách sú podľa jej slov tí, ktorí ako prví v prípade núdze poskytnú na linke 150 potrebnú pomoc a podporu.

Sú zodpovední za vyslanie adekvátnych síl a prostriedkov na správne miesto v správnom čase. Taktiež zabezpečujú nevyhnutnú komunikáciu s veliteľom zásahu.

„Osoby volajúce na tiesňovú linku sú mnohokrát v strese či v šoku a nevedia jasne opísať miesto a typ udalosti. Operačný dôstojník musí vhodne zvolenými technikami vyťažiť volajúceho čo najefektívnejšie,“ priblížila Križanová.

Volajúcej osobe v tiesni sa snaží operačný dôstojník pomôcť, no pritom si musí zachovať triezve uvažovanie a danú situáciu vyriešiť čo najlepšie. „To aj napriek tomu, že je volajúci mnohokrát v strese, kričí, nadáva a používa vulgarizmy,“ podotkla Križanová.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM