Ilustračný obrázok k článku Zákazníci O2 si čoskoro priplatia. Zvýšia ľuďom faktúry aj ďalší mobilní operátori?
Zdroj: Pixabay.com / CC0 1.0

Zákazníci O2 si čoskoro priplatia. Zvýšia ľuďom faktúry aj ďalší mobilní operátori?

Potraviny, benzín, účty na energiách, nehnuteľnosti či služby. Zoznam neustále drahších vecí akoby nemal konca. A pribudne naň aj vyššia faktúra od mobilných operátorov.

ELA Rôzne
ELA Rôzne

Zákazníci O2 si čoskoro priplatia. Zvýšia ľuďom faktúry aj ďalší mobilní operátori?

Potraviny, benzín, účty na energiách, nehnuteľnosti či služby. Zoznam neustále drahších vecí akoby nemal konca. A pribudne naň aj vyššia faktúra od mobilných operátorov.

Ilustračný obrázok k článku Zákazníci O2 si čoskoro priplatia. Zvýšia ľuďom faktúry aj ďalší mobilní operátori?
Zdroj: Pixabay.com / CC0 1.0

Po drahších energiách nám z našich peňaženiek vypadne aj viac na služby mobilných operátorov. Pred pár dňami medzi prvými ohlásil SMS správou zdražovanie, i keď napohľad symbolické, operátor O2. Zisťovali sme, či zdvíhať ceny služieb budú aj ďalší traja konkurenti.

Zľava vo výške 2 eur nebude

Zákazníci mobilného operátora O2 si od leta 2020 znižovali výšku každej svojej faktúry. Až 2 eurá mohli ušetriť vďaka trom jednoduchým krokom, tzv. Digitálnemu bonusu.

Stačilo nastaviť si bezplatné doručovanie faktúr namiesto papierovej podoby do e-mailu, aktivovať si schránku dôležitých dokumentov v aplikácii Moje O2 alebo na webovej zákazníckej zóne a platiť za každú faktúru digitálne, teda bankovým prevodom, cez web alebo aplikáciu.

K zmene príde postupne od februára. Po splnení uvedených krokov ušetria zákazníci už len 1 euro a naopak, každá faktúra bude o euro drahšia.

Dôvodom takejto zmeny je pokračujúci rast cien v ekonomike, ako aj avizovaný skokový rast nákladov na energie, ktoré sú nevyhnutné na prevádzku mobilných sietí.

"Na to, aby sme mohli nielen zachovať kvalitu poskytovaných služieb, ale aj ich ďalší kvalitatívny vývoj, museli sme výšku Digitálneho bonusu znížiť. Tou dobrou správou je, že zákazníkov budeme aj naďalej motivovať k digitálnemu a ekologickému správaniu a Digitálny bonus sme sa rozhodli aj naďalej zachovať,“ uviedol generálny riaditeľ O2 Igor Tóth.

Nevylučujú to

Všetci zvyšní mobilní operátori sa rovnako odvolávajú na vlnu inflácie, ktorá trvá už niekoľko mesiacov a stále nie je jasné, kedy sa skončí. Majú aj zákazníci spoločností Orange, Slovak Telekom a 4-ka čakať vyššie účty?

„Zatiaľ nie. Ale od momentu, kedy sa na trhu rozprúdila debata zvyšovania cien energií, situáciu sledujeme a priebežne vyhodnocujeme možné dopady v oblasti našich nákladov," uviedol pre Dnes24 Michal Korec, hovorca Slovak Telekom.

„Aktuálna situácia na trhu je výsledkom cenovej politiky, do ktorej vstupujú náklady, obsah doplnkových služieb, či dotácie zariadení a záujem zo strany zákazníkov. Aj vzhľadom na tieto faktory vrátane rastúcich cien vstupov v celej ekonomike situáciu analyzujeme a zvažujeme ďalšie kroky. Napriek rastúcej inflácii a cenám energií zostáva naším cieľom pridávanie ďalšieho relevantného obsahu do našich paušálov a zvyšovanie ich hodnoty,“ odpísala nám hovorkyňa Orange Alexandra Piskunová.

Zdražovanie telekomunikačných služieb v tomto roku nevylučuje, ale zároveň pripúšťa, aj spoločnosť SWAN, ktorá sa od nového roka spojila s najmladším mobilným operátorom na Slovensku, 4kou.

Dôvodom sú rovnako, ako pre konkurentov, inflačné tlaky. Ak by k tomu predsa len došlo, dotkne sa podľa nej skôr fixných služieb a televízneho obsahu.

„Sú to práve slovenské televízie TV Markíza a TV Joj, ktoré už niekoľko rokov kontinuálne tlačia na zvyšovanie poplatkov, ktoré žiadajú od operátorov, za šírenie ich TV obsahu. Vzhľadom na rast v podstate všetkých vstupov, bude zdražovanie nevyhnutné,“ uviedol pre Dnes24 hovorca spoločnosti SWAN Pavel Ďurík.

Aj UPC dvíha ceny

„V ostatnom období sme svedkami rastúcej miery inflácie spojenej s výrazným rastom cien elektrickej energie, plynu a pohonných látok. Z týchto dôvodov a za účelom udržateľnosti Vám poskytovaných služieb dochádza aj u nás od 1. 3. 2022 k zmene našich cien,“ rozposielala tieto správy spoločnosť UPC.

Dobrou správou je, že by nemalo ísť o plošné opatrenie a aj keď UPC prízvukuje, že zvyšovanie cien sa týka len internetu, nevylučuje zmeny v cenníku ani pri televízii.

„Zhruba 15-tisíc zákazníkov spoločnosti UPC, ktorí využívajú služby UPC internetu (čiže jedna desatina zákazníkov využívajúcich internet od UPC), dostane v týchto dňoch list alebo email s informáciou o tom, že sa im k 1. 3. upravuje cena,“ uviedol pre tvnoviny.sk hovorca UPC Jaroslav Kolár.

Zákazníci UPC si od marca priplatia od jedného do dvoch eur.

„V niektorých prípadoch to však môže byť o niečo menej, resp. o niečo viac,“ upresnil Kolár.

Ilustračné foto

Ako ušetriť?

Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín