Ďalšia slovenská cestovka KONČÍ: Prepáčte, firmu už dlhšie udržať nevieme
Koronakríza ovplyvnila každého. Bohužiaľ, cestovný ruch zasiahla negatívnym spôsobom azda najviac. Ďalšia cestovná kancelária musela skončiť.
Spoločnosť CK YS Group (dreamdestination.sk) informovala Európsku cestovnú poisťovňu o vyhlásení úpadku. Klientov odškodní Európska cestovná poisťovňa.
Rana pre cestovku
„Museli spraviť najťažšie rozhodnutie v našich životoch. Po rokoch úspešného podnikania v cestovnom ruchu musíme vyhlásiť v týchto dňoch úpadok. Je nám to nesmierne ľúto nielen za nás, ale hlavne za vás, našich klientov, ktorí ste s nami absolvovali zájazdy alebo ste sa ich mali ešte len zúčastniť a tešili ste sa napriek tejto situácii,“ informuje cestovka na svojom webe s tým, že cestovnú kanceláriu udržať dlhšie už nevedia.
„Po nástupe prvej vlny nám hneď v začiatkoch (pred viac ako rokom) poisťovňa vypovedala povinné poistenie a od toho času nám znemožnili podnikať ako cestovnej kancelárii. Napriek tomu, že sme vynaložili úsilie na obnovenie tohto poistenia, do dnešného dňa nám ho žiadna z oslovených poisťovní neuzatvorila. Čiže nemôžeme uzatvárať nové objednávky na zájazdy a tým pádom fungovať ako cestovná kancelária,“ dodáva cestovná kancelária.
Kúpili ste si zájazd?
Podľa informácií poisťovne Generali sa aktuálne v zahraničí nenachádza žiaden klient cestovnej kancelárie. Európska cestovná poisťovňa aktuálne čaká na oficiálne potvrdenie o zaevidovaní konkurzného konania k úpadku spoločnosti na miestnom príslušnom súde.
Európska cestovná poisťovňa poisťovala spoločnosť minulý rok a v roku 2019 proti insolventnosti. Klienti, ktorí si v nej v tomto období zakúpili zájazd, si nárok na náhradu škody môžu uplatniť v Európskej cestovnej poisťovni. Poistnú udalosť je možné nahlásiť prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne či mailom alebo poštou na adresu poisťovne Generali.
Čo robiť?
„Klientom odporúčame nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr, resp. do šiestich mesiacov od vyhlásenia úpadku cestovnou kanceláriou. Následne bude môcť Európska cestovná poisťovňa pristúpiť k prešetreniu a vyplateniu poistného plnenia klientom cestovnej kancelárie,“ uviedla hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.
Poisťovňa bude od klientov potrebovať vyplnený Škodový protokol k poistnej zmluve, zmluvu o obstaraní zájazdu, prípadne nevyužité letenky, náhradné vouchery, refundované vouchery od leteckých spoločností či účtovné doklady o všetkých platbách.
Ilustračné foto