Ilustračný obrázok k článku Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?
Zdroj: Unsplash.com

Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?

Roztočili obrovský biznis a ovládli trh. Hodnota najvplyvnejších svetových značiek sa pohybuje v desiatkach až stovkách miliárd dolárov.

Magazín
Magazín

Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?

Roztočili obrovský biznis a ovládli trh. Hodnota najvplyvnejších svetových značiek sa pohybuje v desiatkach až stovkách miliárd dolárov.

Ilustračný obrázok k článku Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?
Zdroj: Unsplash.com

Spoločnosť Interbrand každoročne pod názvom Best Global Brands zverejňuje rebríček 100 najhodnot­nejších značiek sveta. Ako vyzerá poradie za rok 2022?

Už tradične mu panujú technologickí giganti. V prvej desiatke aktuálneho vydania tak nájdeme spoločnosti ako Apple, Microsoft, Amazon, Google a Samsung, ktorým sekunduje Toyota, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Disney a Nike.

Pozrieme sa, ktoré spoločnosti sú najhodnotnejšie v kategóriách technológie, nápoje, médiá, športové potreby a reštaurácie.

Technologickí velikáni

Apple

Najhodnotnejšou spoločnosťou planéty je Apple. Firma, ktorá svetu dala napríklad iPhone, iPad, Mac, Apple Watch a podobne je takmer každoročným víťazom. Jej hodnota je vyše 482 miliárd dolárov a medziročne si polepšila o 18 percent.

Microsoft

Druhou najhodnotnejšou značkou sveta je Microsoft. Ten sa vyšvihol o jednu priečku, keď zaznamenal rast o 32 percent. Hodnota spoločnosti presiahla 278 miliárd dolárov.

Amazon

Prevádzkovateľ jedného z najväčších internetových obchodov to dotiahol na tretie miesto svetového rebríčka, keď ho medziročne predbehol práve Mircosoft. Amazon má hodnotu 274 miliárd dolárov a polepšil si o 10 percent.

Zaujímavosťou je, že prvú päťku najhodnotnejších značiek sveta dopĺňa ešte dvojica technologických spoločností Google (251 miliárd) a Samsung (87 miliárd).

Zarábajú na osviežení

Coca-Cola

V TOP 10 najhodnotnejších značiek sveta je aj zástupca kategórie nápojov. Spoločnosť Coca-Cola sa umiestnila na celkovom siedmom mieste, keď je jej hodnota odhadovaná na 57 miliárd dolárov. Oproti predošlému rebríčku si pohoršila o jedno miesto.

Pepsi

Druhou najdrahšou značkou spomedzi nápojov je konkurenčné Pepsi. To sa s hodnotou vyše 19 miliárd umiestnilo na celkovom 32. mieste (pád o štyri priečky).

Nescafé

TOP 3 medzi nápojmi a 45. v celkovom poradí je Nescafé. Aj keď hodnota (15 miliárd) spoločnosti vyrábajúcej instantnú kávu stúpla o 4 percentá, celkovo sa zosunula o 5 miest nadol.

Pre úplnosť dodajme, že v TOP 100 najdrahších značiek je ešte jedna nápojárska spoločnosť – RedBull (64. miesto, 11,5 miliardy dolárov).

Ako sa darilo značkám McDonald’s, Nike či Instagram? Dozviete sa to na ďalšej strane!

Ďalšie lákavé články

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín