Magazín

Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?

Roztočili obrovský biznis a ovládli trh. Hodnota najvplyvnejších svetových značiek sa pohybuje v desiatkach až stovkách miliárd dolárov.

Ilustračný obrázok k článku Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?
Zdroj: Unsplash.com

Zábava na prvom mieste

Disney

Môže sa to zdať prekvapivé, no v prvej desiatke nájdeme aj „kráľa“ animovaných filmov – Disney. Spoločnosť sa umiestnila na 9. priečke. Jej hodnota je 50 miliárd a polepšila si o 14 percent.

Instagram

Celkové 16. miesto a druhé medzi mediálnymi značkami obsadil Instagram. Jeho hodnota bola na úrovni 36,5 miliardy dolárov a medziročne sa vyšvihol o tri priečky.

Facebook

Aj keď Facebook patrí pod spoločnosť Meta, hodnota samotnej značky bola odhadovaná na 34,5 miliardy dolárov, čo mu stačilo na celkové 17. miesto (- 2 priečky).

YouTube

O jeden stupienok si medziročne polepšil obľúbený video portál YouTube. S hodnotou 24 miliárd mu v svetovom rebríčku patrí 25. miesto.

Spomedzi mediálnych značiek sa v TOP 100 sveta umiestnil ešte Netflix (40. miesto), Spotify (70. miesto) a Linkedin (81. miesto).

Preslávilo ich športové oblečenie

Nike

Spoločnosť Nike to dotiahla až na celkové 10. miesto najhodnotnejších spoločností sveta. S nárastom o 18 percent a celkovou hodnotou 50 miliárd si medziročne polepšila o jednu priečku.

adidas

Iba dve značky z tohto odvetvia sa dostali medzi sto najhodnotnejších . Odveký rival vyššie spomenutej firmy poskočil o 7 miest vyššie a s hodnotou takmer 16 miliárd dolárov obsadil 42. priečku.

Rýchle občerstvenie boduje

McDonald’s

Americká sieť rýchleho občerstvenia medziročne vypadla z TOP 10, keď si pohoršila o dve priečky. Hodnota spoločnosti sa odhaduje na vyše 48 miliárd dolárov a ročne vzrástla o 6 percent. Stačilo to na celkové 11. miesto a pozíciu kráľa najbohatšej firmy medzi reštauračnými spoločnosťami.

Starbucks

Kávu Starbucks si obľúbili ľudia po celom svete. Hodnota spoločnosti každoročne rastie. Aktuálne dosiahla výšku 14 miliárd, čo jej stačilo na celkové 51. miesto.

KFC

Poslednou reštauračnou firmou v prvej stovke je KFC. Hodnota 6 miliárd a nárast o 12 percent znamenajú, že spoločnosť z Kentucky sa umiestnila na 94. priečke najhodnotnejších značiek na svete.

Otestujte sa

Myslíte si, že známe značky dokonale poznáte? Overte si svoje vedomosti v našom zábavnom kvíze!

Kliknite SEM: Spoznáte svetoznáme značky iba podľa ich loga?

V kvíze sa vám postupne zobrazí desať otázok. Ku každej máte na výber z troch možností, správna je, samozrejme, vždy len jedna. Avšak pozor, na odpoveď na každú otázku máte len 15 sekúnd.

Ak nestihnete odpovedať v limite, otázka bude hodnotená ako nezodpovedaná. Kvíz bude okamžite vyhodnotený a vy zistíte, na koľko otázok ste odpovedali správne.

Testujte a bavte sa

Kvíz môžete kedykoľvek opakovať a vylepšovať si svoje skóre. Výsledok kvízu môžete jednoducho, jediným kliknutím, zdieľať na Facebooku a pochváliť sa ním i vaším priateľom.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie lákavé články

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM