Najhodnotnejšou značkou sveta ostáva Apple: Ako sa darilo Netflixu, Disney či McDonald’s?
Roztočili obrovský biznis a ovládli trh. Hodnota najvplyvnejších svetových značiek sa pohybuje v desiatkach až stovkách miliárd dolárov.
Spoločnosť Interbrand každoročne pod názvom Best Global Brands zverejňuje rebríček 100 najhodnotnejších značiek sveta. Ako vyzerá poradie za rok 2022?
Už tradične mu panujú technologickí giganti. V prvej desiatke aktuálneho vydania tak nájdeme spoločnosti ako Apple, Microsoft, Amazon, Google a Samsung, ktorým sekunduje Toyota, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Disney a Nike.
Pozrieme sa, ktoré spoločnosti sú najhodnotnejšie v kategóriách technológie, nápoje, médiá, športové potreby a reštaurácie.
Technologickí velikáni
Apple
Najhodnotnejšou spoločnosťou planéty je Apple. Firma, ktorá svetu dala napríklad iPhone, iPad, Mac, Apple Watch a podobne je takmer každoročným víťazom. Jej hodnota je vyše 482 miliárd dolárov a medziročne si polepšila o 18 percent.
Microsoft
Druhou najhodnotnejšou značkou sveta je Microsoft. Ten sa vyšvihol o jednu priečku, keď zaznamenal rast o 32 percent. Hodnota spoločnosti presiahla 278 miliárd dolárov.
Amazon
Prevádzkovateľ jedného z najväčších internetových obchodov to dotiahol na tretie miesto svetového rebríčka, keď ho medziročne predbehol práve Mircosoft. Amazon má hodnotu 274 miliárd dolárov a polepšil si o 10 percent.
Zaujímavosťou je, že prvú päťku najhodnotnejších značiek sveta dopĺňa ešte dvojica technologických spoločností Google (251 miliárd) a Samsung (87 miliárd).
Zarábajú na osviežení
Coca-Cola
V TOP 10 najhodnotnejších značiek sveta je aj zástupca kategórie nápojov. Spoločnosť Coca-Cola sa umiestnila na celkovom siedmom mieste, keď je jej hodnota odhadovaná na 57 miliárd dolárov. Oproti predošlému rebríčku si pohoršila o jedno miesto.
Pepsi
Druhou najdrahšou značkou spomedzi nápojov je konkurenčné Pepsi. To sa s hodnotou vyše 19 miliárd umiestnilo na celkovom 32. mieste (pád o štyri priečky).
Nescafé
TOP 3 medzi nápojmi a 45. v celkovom poradí je Nescafé. Aj keď hodnota (15 miliárd) spoločnosti vyrábajúcej instantnú kávu stúpla o 4 percentá, celkovo sa zosunula o 5 miest nadol.
Pre úplnosť dodajme, že v TOP 100 najdrahších značiek je ešte jedna nápojárska spoločnosť – RedBull (64. miesto, 11,5 miliardy dolárov).
Ako sa darilo značkám McDonald’s, Nike či Instagram? Dozviete sa to na ďalšej strane!