MI Ako ušetriť

Nebojte sa starých áut! Tieto JAZDENKY sú preverené nemeckými testami

Kúpiť si dobré ojazdené auto môže byť tou najlepšou ekonomickou voľbou. Za prijateľnú cenu môžete získať spoľahlivé vozidlo, ktoré bude ešte roky dobre slúžiť. Ale ktoré si vybrať?

Ilustračný obrázok k článku Nebojte sa starých áut! Tieto JAZDENKY sú preverené nemeckými testami
Zdroj: TASR/Oliver Ondráš

Nemci majú povesť najlepších výrobcov áut na svete. Rovnako tak je rešpektovaný aj nemecký rebríček TÜV Report, ktorý každoročne zverejňuje hitparádu najspoľahlivejších jazdených áut. Štatistika vychádza z hodnotenia výsledkov technickej kontroly vozidiel vo všetkých podnikoch TÜV v Nemecku. Tak si vyberte!

Lacné je dobré

Na začiatok dobrá správa – odborníci z TÜV inštitútu potvrdili, že kvalita áut rastie a podiel závažných nedostatkov na „jazdenkách“ sa znižuje. To motivuje aj spotrebiteľské správanie.

„Aj kvôli pandémii koronavírusu narastá počet predaných jazdených automobilov nielen v Nemecku,“ píše český portál auto.cz, ktorý prináša výsledky TÜV Report.

Ľudia, ktorí majú hlboko do vrecka, ale potrebujú byť motorizovaní, to preto nemajú až také ťažké. Nemci uisťujú, že dnes už nižšia cena a vyšší vek auta rozhodne neznamená stratu kvality.

„Medzi desiatimi najlepšie hodnotenými vozidlami sa umiestnila celá rada lacných modelov. Aj po šiestich alebo siedmych rokoch majú stále výborné hodnotenie,“ uvádza auto.cz.

Napriek uisteniam, že aj „lacné môže byť dobré“ je napokon aj tak celkovým víťazom testu spoľahlivosti Mercedes a ten nie je veľmi lacný ani v ojazdenom stave. Ale bola by škoda nepozrieť sa aj na ďalšie miesta rebríčka, ktoré sú stále v prvej desiatke.

Šampióni vo svojej kategórii

Portál auto.cz výstižne zhrnul výsledky testov už v titulku: „Víťazom spoľahlivosti opäť Mercedes GLC, Škoda je priemer, Dacia sa prepadla.“

Pri bližšom pohľade na jednotlivé rebríčky rozdelené podľa veku jazdeniek sa ukazuje, že kvalita nie je výsadou len prémiových značiek.

„Bodujú napríklad aj vozidlá ako Mazda 2, Opel Adam alebo Honda Jazz s nízkym podielom nedostatkov pri prvej technickej kontrole po troch rokoch,“ cituje portál.

Približuje, že tieto autá sú robustné, kompaktné a ponúkajú modernú techniku. V kategórii áut do troch rokov veku sa na treťom mieste umiestnil Opel Insignia, hneď za Mercedesmi Benz.

Zaujímavosťou v kategórii do troch rokov veku však môže byť šieste miesto pre cenovo dostupný Hyundai i30.

Ak sa obzeráte po lacnom aute s vekom do piatich rokov, môže vás zaujať piate miesto pre Mazdu 2. Ak ste ochotný si kúpiť aj sedemročné vozidlo, Toyota Auris skončila na slušnom štvrtom mieste.

Škodovka je priemer

Portál približuje, že najpredávanejšia značka na slovenskom trhu – Škodovka, tiež nemusí byť vyslovene zlou voľbou, hoci na prvých priečkach spoľahlivosti rozhodne nefiguruje.

„Vozidlá Škody patria k priemeru. Fabia s rokom výroby 2017 a 2018 sa dostala na 57. priečku s podielom 5,2% vážnych závad, čo je rovnaké ako pri BMW 1 a 2 alebo pri Toyote Aygo.“

Podobné hodnotenie získala aj jazdená Škoda Rapid. Najhoršie dopadla Škoda Superb a vyslúžila si až 108. miesto rebríčka.

A ktoré sú najhoršie hodnotené jazdenky podľa TÜV Report? „Na chvoste tabuľky sa umiestnila Dacia Lodgy a Duster, kde zhruba každý desiaty exemplár neprejde technickou kontrolou. Tretí od konca je Fiat Punto,“ dodáva portál.

Životnosť áut najviac skracuje mestská prevádzka. Brzdy, kolesá a podvozok sa ničia častým brzdením, zmenami záťaže a narážaním do obrubníkov. Vo všeobecnosti však počet závažných nedostatkov jazdených vozidiel klesá. „Priemerný podiel vážnych závad je aktuálne 19,9%, čo je o 1,6% menej ako pred rokom,“ uzatvára portál.

Článok vznikol v spolupráci s mobilným operátorom 4ka

Prečítajte si tiež

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM