Rastislav Búgel Technológie

Na Slovensku predávali NEBEZPEČNÝ elektrický skúter! SOI zistila DESIATKY nedostatkov

Ak máte tento skúter, hrozí vám riziko poranenia hlavy, trupu, krčnej chrbtice a pomliaždenia končatín.

Ilustračný obrázok k článku Na Slovensku predávali NEBEZPEČNÝ elektrický skúter! SOI zistila DESIATKY nedostatkov
2
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk , soi.sk

Príčiny nebezpečnosti a zistené technické nedostatky podľa SOI:

  1. Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
  2. Brzdové obloženie na vozidle neodpovedá brzdovému obloženiu uvedenom v osvedčení o typovom schválení vozidla
  3. Kontrolka poruchy bŕzd je použitá pre signalizáciu aktivácie bŕzd – Kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
  4. Indikovaná rýchlosť na rýchlomery je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
  5. Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo „1“, maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
  6. Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
  7. Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
  8. Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
  9. Vozidlo môže ísť na vlastný pohon neosvetlené.
  10. Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
  11. Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácií výrobcu.
  12. Limity širokopásmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elek­tronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.
  13. Vozidlo nie je dostatočne odolné voči elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.
  14. Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elek­tronické systémy a zariadenia.
  15. Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elek­tronické systémy a zariadenia.
  16. Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.
  17. Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn. vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).
  18. Vozidlo je schopné sa nečakane rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.
  19. Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).
  20. Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, u ktorého nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadovane IPXXD (1mm drát). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.
  21. Systém na prichytenie stojanu nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.
  22. V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojanu.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Ďalšie aktuálne témy

Na Slovensku sa predával nebezpečný elektrický skúter
2
Galéria
Zdroj: soi.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM