Ilustračný obrázok k článku Prečo sa z vločiek chudne aj priberá? Najedzte sa k vysnívanej postave SPRÁVNE
Zdroj: pixabay.com

Prečo sa z vločiek chudne aj priberá? Najedzte sa k vysnívanej postave SPRÁVNE

Na raňajky si ich doprajú konzumenti z celého sveta. Zatiaľ čo niektorým pomáhajú dosiahnuť peknú postavičku, iným pridajú nejeden faldík. Viete, prečo je tomu tak?

Monika Hanigovská Magazín
Monika Hanigovská Magazín

Prečo sa z vločiek chudne aj priberá? Najedzte sa k vysnívanej postave SPRÁVNE

Na raňajky si ich doprajú konzumenti z celého sveta. Zatiaľ čo niektorým pomáhajú dosiahnuť peknú postavičku, iným pridajú nejeden faldík. Viete, prečo je tomu tak?

Ilustračný obrázok k článku Prečo sa z vločiek chudne aj priberá? Najedzte sa k vysnívanej postave SPRÁVNE
Zdroj: pixabay.com

Ovsené vločky sú raňajkovou klasikou. Napriek tomu, že sú nenáročné na prípravu, dokážete nimi vykúzliť hneď niekoľko lákavých pokrmov. Okrem toho sa o nich dlhé roky hovorí ako o zdravom pokrme. Je to naozaj tak?

Odborníci na výživu tvrdia, že to závisí od niekoľkých faktorov: „Ovsené vločky môžu byť veľmi zdravým jedlom, ale je potrebné zvážiť niekoľko vecí,“ povedala pre Prevention Jessica Cording.

Čo obsahuje pol hrnčeka?

Vločky naozaj obsahujú sacharidy, vlákninu, zinok a napríklad aj horčík. Výbornou správou je, že patria medzi celozrnné potraviny bez obsahu lepku a pomáhajú pri trávení. Pozrime sa, čo obsahuje hrnček tejto potraviny:

  • kalórií: 296
  • tuku: 5 gramov
  • bielkovín: 10,96 g
  • sacharidov: 54,6 g
  • vlákniny: 7,52 g
  • sodíka: 2,4 miligramov

Znížili telesnú hmotnosť, BMI, telesný tuk

Štúdia už v minulosti preukázala ich prínos. Ako prebiehala? Účastníci (vo veku od 18 až 65 rokov) si pochutnávali počas niekoľkých týždňov na ovsených vločkách. „Naše údaje ukázali, že konzumáciou ovsa si znížili telesnú hmotnosť, BMI, telesný tuk a pomer pásu k bokom,“ informuje The National Center for Biotechnology Information (NCBI).

Ovsené vločky sú právom raňajkami šampiónov! Dodajú energiu a zasýtia. Kde je teda problém? Počet kalórií vám narastie podľa toho, ako ich varíte a čo do nich pridávate.

Čo do nich (ne)pridať

Skúste vymeniť mlieko za vodu a dochutiť ich orechmi a čerstvým ovocím. Obmedzte sušené ovocie, ktoré obsahuje množstvo cukrov, med a sirup.

Ak si chcete ustrážiť svoju hmotnosť, odolajte pripraveným polotovarom, kde stačí zaliať vločky len horúcou vodou či mliekom. Chutia výborne, no mnohé takéto produkty obsahujú veľké množstvo cukrov.

Sledujte veľkosť svojej porcie. Nemala by byť väčšia ako hrnček, najideálnejšie však bude, ak skonzumujete pol hrnčeka ovsených vločiek.

Redakcia radí: Urobte si chutné vločky naslano. Na jednu porciu potrebujete pol hrnčeka ovsených vločiek, hrnček vody, 2 vajíčka, 3 lyžice strúhanej mozzarely, štipku morskej soli a mletého čierneho korenia a zeleninu podľa chuti.

Príprava je veľmi jednoduchá, do vriacej vody prilejete ovsené vločky a necháte zmes zhustnúť. Následne pridajte vajíčka, mozzarellu, soľ a korenie. Stačí zmes pomiešať (približne 2 minúty) a podávať so zeleninou. A máte hotovo! Dobrú chuť!

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín