Slovenské deti majú veľké medzery: V dospelosti im potom hrozí ZADLŽOVANIE
Banky si všímajú, že už dospelým ľuďom často chýbajú základy finančnej gramotnosti. Nadmerne sa zadlžujú a nevytvárajú si dostatočnú finančnú rezervu.
Finančné vzdelávanie v detstve
Podľa jeho slov by malo byť preto finančné vzdelávanie podchytené už v detstve. Banky vedia byť nápomocné svojimi digitálnymi riešeniami. Tie by mali priniesť deťom potrebné vedomosti. Zároveň by mali poskytnúť najmä chýbajúce praktické skúsenosti, vďaka čomu môžu byť významnou súčasťou procesu ich finančného vzdelávania.
Školy by mali kompenzovať nedostatok informácií v rodine, a tým stierať socio-ekonomické rozdiely. „Súčasný stav na strane slovenského školstva je spôsobený viacerými faktormi, predovšetkým zlým systémovým nastavením, nedostatočnými vedomosťami či zručnosťami v oblasti výučby finančnej gramotnosti a nepostačujúcou časovou dotáciou na tieto témy. Zároveň ide o prierezovú tému, ktorej efekt znižuje veľký objem učiva. Výučba tiež neposkytuje dostatok priestoru na medzipredmetovosť a praktické aktivity. Problémom je aj nedostatočné vzdelávanie súčasných a budúcich pedagógov,“ povedala lektorka a školiteľka Komenského inštitútu Zuzana Labašová.
Riešením tejto situácie je podľa jej slov kurikulárna reforma školstva, väčší dôraz na finančnú gramotnosť vo výučbe či vzdelávanie existujúcich, ako aj budúcich učiteľov.