Ilustračný obrázok k článku Prepadol vás pred spánkom hlad? Vieme, aké JEDLO si môžete dopriať bez výčitiek
Zdroj: pixabay.com

Prepadol vás pred spánkom hlad? Vieme, aké JEDLO si môžete dopriať bez výčitiek

Chodíte spať napriek tomu, že vám škvŕka v žalúdku? Podľa odborníčky to nie je vôbec dobrý nápad! Čo je ale vhodné dať si pred spaním, aby sme zahnali hlad?

Monika Hanigovská Lifestyle
Monika Hanigovská Lifestyle

Prepadol vás pred spánkom hlad? Vieme, aké JEDLO si môžete dopriať bez výčitiek

Chodíte spať napriek tomu, že vám škvŕka v žalúdku? Podľa odborníčky to nie je vôbec dobrý nápad! Čo je ale vhodné dať si pred spaním, aby sme zahnali hlad?

Ilustračný obrázok k článku Prepadol vás pred spánkom hlad? Vieme, aké JEDLO si môžete dopriať bez výčitiek
Zdroj: pixabay.com

Už sa vám určite stalo, že ste sa chystali na spánok, no naraz vás pochytil hlad. A možno ste sa v posteli prehadzovali so škvŕkajúcim žalúdkom.

Jedenie vo večerných hodinách sa doteraz považovalo skôr za niečo nezdravé. Odborníci však majú pre nás výborné správy! „Nechceme, aby ľudia chodili spať hladní,“ povedala známa nutričná odborníčka Christine Bailey pre Express.co.uk.

Nebezpečný hlad

Hlad totiž zabraňuje spánku. „Ak hladujete a vaša hladina glukózy v krvi skutočne klesne, začnete produkovať veľa kortizolu, čo je stresový hormón, a ten bude zase blokovať melatonín,“ varuje nutričná odborníčka.

Melatonín, nazývaný aj hormón spánku, sa spolupodieľa na regulácii spánkového cyklu. „Takže musíte zjesť „niečo malé“, aby ste nehladovali, ale zároveň neboli presýtení,“ radí odborníčka. Čo by ste si teda mohli dopriať?

Skúste mandle

Odborníčka odporúča v takomto prípade napríklad konzumáciu mandlí. Tieto chutné plody obsahujú veľké dávky horčíka, tryptofánu a spomínaného melatonínu. „Jedna unca mandlí (28,3 gramov, pozn. red.) obsahuje 77 miligramov horčíka a 76 miligramov vápnika. O týchto mineráloch sa predpokladá, že pomáhajú pri spánku a relaxácii,“ píše Express.co.uk.

Pravidelné jedenie mandlí má viacero benefitov, spája sa taktiež s nižším rizikom niekoľkých chronických ochorení, ako je cukrovka 2. typu a srdcové choroby. Informuje o tom HealthLine. Tak čo, vyskúšate?

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

A o tomto ste vedeli?

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín