Monika Hanigovská Magazín

Spôsobí lacný ruský supermarket ošiaľ? Analytik vidí jeho prínos, ALE...

Začne sa tvrdý boj o zákazníka? Aké reakcie môžeme očakávať od nakupujúcich? Aj na tieto otázky sa nám pokúsil odpovedať analytik.

Ilustračný obrázok k článku Spôsobí lacný ruský supermarket ošiaľ? Analytik vidí jeho prínos, ALE...
Zdroj: YouTube.com/Reprofoto Starej Fotr

Už dlhší čas sa hovorí o tom, že na slovenský trh by mal vstúpiť ruský maloobchodný reťazec Mere, ktorý láka zákazníkov na nízke ceny a veľké balenia produktov priamo z paliet.

Redakcia Dnes24 sa obrátila na špecialistu, analytika Borisa Tomčiaka. Chceli sme vedieť, čo môže spôsobiť príchod nového obchodného hráča a aké reakcie očakávať od slovenských zákazníkov.

Upozornenie: Rozhovor s analytikom vznikol pár dní pred vypuknutím konfliktu na Ukrajine.

Zvedaví Česi

Nazrime však najprv k našim susedom. Mere nájdeme aj v Česku, kde spoločnosť stihla otvoriť dve prevádzky a pravdepodobne neostane len pri tomto počte. Reťazec to potvrdil na Facebooku, keď prezradil, že plánuje otvoriť ďalších približne 50 predajní.

Ako hodnotí vstup ruského reťazca na slovenský trh komoditný analytik? „Záujem bol kvôli zvedavosti zákazníkov vyšší, ale nevznikol ošiaľ v dlhých radoch,“ prezradil Tomčiak z investičnej spoločnosti Finlord.

Nepozeráme len na ceny?

Môžeme očakávať, že u nás nastane rovnaká situácia? „Ošiaľ asi nespôsobí, ale určite si nájde svojich zákazníkov. Preferencie nakupujúcich sa za posledné roky zmenili a už nevyhráva len cena,“ vysvetľuje analytik.

Podľa jeho slov nie je zatiaľ veľkou hrozbou pre veľké obchodné reťazce. „Tie majú u tovarov v akcii tiež priaznivé ceny a zároveň majú omnoho väčší výber,“ prízvukuje.

Ďalšie prevádzky na Slovensku?

Analytik však vidí prínos. „Príchod Mere na Slovensko je priaznivý z hľadiska budovania konkurenčného prostredia a je pravdepodobné, že v Českej republike a na Slovensku, bude reťazec postupne otvárať ďalšie predajne,“ myslí si Boris Tomčiak.

Čo zatiaľ vieme o Mere?

Ruský reťazec má v súčasnosti viac ako 2-tisíc predajní a nájdeme ho v Belgicku, Francúzsku, Taliansku, Nemecku, Poľsku, Rakúsku, Rumunsku, Veľkej Británii, v pobaltských krajinách, ale napríklad aj v Španielsku.

Maloobchodný reťazec sa netají tým, že v predajniach ponúka nízke ceny a svoju stratégiu nazýva na domovskom webe mere.pro ako „tvrdý diskontný formát“.

„Zákazníkom ponúkame najnižšie možné ceny, ktoré získavame vďaka priamej spolupráci s výrobcami, prísnej politickej kontrole nákladov a minimálneho obchodného označenia,“ tvrdí reťazec. Prevádzkovateľ zároveň prízvukuje, že u nich zákazník platí za tovar, nie za zvučnú značku. Niektorým kupujúcim preto môže pripomínať skôr sklad ako obchod.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Počas nákupov pozeráte skôr na cenu alebo kvalitu produktov?

Mohlo by vás zaujímať

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM