Zo Slovenska

Stali sa obeťou PODVODU? Slováci si nakúpili zájazdy, po cestovke sa ZĽAHLA zem!

Viacero Slovákov zaplatilo za dovolenku, no nikam neodcestovali. Webová stránka už neexistuje. Na problémy upozorňuje asociácia cestovných kancelárií aj obchodná inšpekcia.

Ilustračný obrázok k článku Stali sa obeťou PODVODU? Slováci si nakúpili zájazdy, po cestovke sa ZĽAHLA zem!
Zdroj: Pexels.com , Unsplash.com

S problémami pred odchodom na dovolenku sa stretáva čoraz viac Slovákov. Na najnovší prípad podozrivých praktík upozornil portál tvnoviny.sk. Jeho redakcii sa ozvala Lenka, ktorá si mala cez cestovnú kanceláriu Hotelbeds.sk kúpiť zájazd pre osem ľudí do Bulharska.

Najprv sa všetko zdalo byť v poriadku. Komunikácia s cestovkou mala byť bezproblémová. Lenka však na internete objavila zlé recenzie, a tak sa rozhodla zájazd zrušiť.

„Cestovka sa mala tváriť, že stornovať dovolenku nie je problém a že peniaze budú mať do troch dní späť na účte. Keďže ich ale v stanovenom čase nedostali, kontaktovali Hotelbeds.sk znovu. Tí Lenku prosili o strpenie s odôvodnením, že prevod môže trvať dlhšie,“ píše portál s tým, že žena svoje peniaze neuvidela ani po týždni.

Ozvali sa ďalší podvedení klienti

Navyše, webová stránka cestovnej kancelárie je už nedostupná a volanie na telefónne číslo, ktoré sa dá dohľadať na sociálnych sieťach, skončí oznámením „Volané číslo neexistuje“.

„Na cestovateľskej skupine na sociálnej sieti sa hlási viacero podvedených klientov, ktorí už mali s Hotelbeds.sk vycestovať a „pre technické príčiny“ nikam nešli, alebo ich dovolenka ešte len čaká, no cestovka s nimi prestala komunikovať,“ píšu tvnoviny.sk.

Portál RTVS upozorňuje na ďalšie prípady. Róbert mal za zájazd do Bulharska zaplatiť 1 100 eur. Dva dni pred odletom mu prišla správa, že zájazd sa ruší. Ďalšia rodina mala cestovať do Turecka za bezmála 2 300 eur. V deň odletu nastal rovnaký scenár – zájazd mal byť z technických príčin zrušený.

Predpovede sa naplnili

Na prípad na sociálnej sieti upozornil aj expert na cestovanie, cestovný konzultant a sprievodca Michal Macháč: „Bohužiaľ, moje predpovede, ktoré vychádzali z reálnych skúseností odborníka v cestovnom ruchu, sa naplnili. Potom, čo som pred pár mesiacmi upozornil na kauzu oddychuj.sk a teraz ako prvý aj na ďalší problémový subjekt, má od dnes svojich poškodených aj kauza hotelbeds.sk.“

Dodal, že ho samého mrzí, že nedokáže pomôcť každému. „Píšu mi prví poškodení, čo majú robiť. V tejto chvíli nezostáva už nič iné, len podať trestné oznámenie na polícii. Len dúfam, že poškodených v kauze hotelbeds.sk je podstatne menej, ako bolo v kauze oddychuj.sk,“ napísal Michal Macháč.

K prípadu sa vyjadrila aj Slovenská asociácia cestovných kancelárií a Slovenská obchodná inšpekcia. Viac sa dočítate na ďalšej strane!

Prečítajte si tiež

Bohuzial moje predpovede, ktore vychadzali z realnych skusenosti odbornika v cestovnom ruchu sa naplnili. Potom co som...

Posted by Michal Macháč on Wednesday, August 2, 2023
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM