MI Zo Slovenska

Toto už učitelia preháňajú! Deti dostávajú úlohy ako v stredoveku

Online vzdelávanie školákov v čase korony je náročné pre všetkých. Ale nútiť deti prepisovať a bifľovať sa dlhé strany nudného textu je predsa len silná káva, hovorí Juraj Hipš.

Ilustračný obrázok k článku Toto už učitelia preháňajú! Deti dostávajú úlohy ako v stredoveku
Zdroj: TASR

Predseda mimoparlamentnej strany Spolu Juraj Hipš už v minulosti upozorňoval na hlúposti, ktorými niektorí učitelia v čase dištančného vzdelávania ničia deti. Niekde si píšu siahodlhé poznámky o telesnej výchove a inde zasa v rámci hudobnej výchovy otrocky prepisujú osem strán textu o 500 rokov starej piesni.

To myslia vážne?

Juraj Hipš je pedagóg a dlhodobo sa venuje reforme vzdelávania. Preto sa na neho obracajú aj rodičia, ktorí majú pocit, že v ich škole to nefunguje celkom tak, ako by malo. Aktuálne mu jeden otec poslal zadanie svojho syna z hudobnej výchovy.

„Poslal mi osem strán textu, ktoré sa má jeho syn naučiť. Pozerám sa na vety, ako "Píseň o zámku Muránském je jedna z najstarších zapísaných slovenských piesní, ktorá opisuje dobíjanie Muránskeho hradu v roku 1549,“ píše na Facebooku Juraj Hipš.

Najprv sa mu podľa vlastných slov ani nechcelo veriť, že žiaci sa majú naozaj zaoberať takýmito zbytočnosťami. „Do čerta, na čo toto 11-ročnému chalanovi asi tak bude? Ak mu chceme znechutiť hudbu, tak to dáva zmysel. Ale inak?“

Najhoršie je, že žiaci majú podobné poznámky o 500 rokov starých skladbách otrocky prepisovať. „Myslel som, že vynájdením kníhtlače táto pakáreň ručného prepisovania skončila. Na niektorých slovenských školách zjavne nie. Čo žijeme stále na Muránskom hrade?“ rozhorčuje sa J. Hipš.

Dá sa to aj inak

Nie všetci učitelia však pristupujú k dištančnému vzdelávaniu týmto spôsobom. Aj ministerstvo školstva odkazuje napríklad na stránku Komenského inštitútu, kde je množstvo užitočných online webinárov. Učitelia si vďaka nim môžu osvojiť atraktívne spôsoby vyučovania v čase korony.

„Teraz, keď sú žiaci doma, môžeme naše vyučovanie poňať rôznymi spôsobmi. Niekto rád píše, tvorí básne, maľuje, modeluje, navrhuje, alebo skicuje. Takto tvorivo sa dá spracovať akákoľvek téma, či už je to dejepis, literatúra, geografia alebo etika,“ uvádza svoj webinár jedna z učiteliek.

Zdôrazňuje, že deti by sa mali počas vzdelávania na diaľku cítiť čo najpohodlnejšie, a to sa dá dosiahnuť v akomkoľvek predmete. Vyučovanie i zadané úlohy ich musia baviť a musia v nich vidieť zmysel. Inak sa akákoľvek snaha minie účinkom.

NEROBME DEŤOM ZLE Píše mi jeden otec, či takto má vyzerať dištančná výučba. Poslal mi osem strán textu, ktoré sa má...

Posted by Juraj Hipš on Thursday, November 5, 2020
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM