Svet

Ďalšia rana pre kiná. Sociálne médiá prehĺbili svoj vplyv vo svete filmu

Len päť dní trvalo, pokiaľ tvorcovia nového, podľa mnohých prelomového snímku, prišli s finálnou verziou. Snapchatové videá ako základ, pútavý príbeh a ušetrené stovky tisícov eur. Aj to je zaujímavý nápad, ktorý nesie názov Sickhouse.

Sila sociálnych médií je v dnešnej pretechnizovanej dobe viac než zrejmá. Na Facebooku, Twitteri, YouTube, Instagrame, Snapchate a pod. strávia milióny ľudí po celom svete denne hodiny času.

Z delenia sa o svoje súkromie, zážitky, nálady, dojmy, pocity, radosti i strasti sa stal v posledných rokoch doslova fenomén. „Sociálne médiá vládu svetu,“ hlásil pred časom Biz Stone, spoluzakladateľ populárneho Twitteru.

V New Yorku i v Buenos Aires sa už v rámci konferencií zameraných na nové médiá a ich vplyv na život bežného obyvateľstva prednášalo aj o tom, čo všetko tento už, takpovediac folklór aktuálnej doby prináša.

Priekopníčka

Istou linkou, či čiastočnou odpoveďou je potom aj prepojenie s kinematografiou. Je tu tak nový snímok s názvom Sickhouse (chorý dom v zmysle zvrátený, desivý, pozn.) od režisérky a spisovateľky Hannah Macphersonovej, ktorá svoj film prepojila práve so sociálnymi sieťami. Súhrnné označenie „made for mobile“ (natočené prostredníctvom telefónu, pozn.) môže byť raz na trhu silnou značkou.

Jednoducho povedané, ten je vystavaný zo záberov natočených práve prostredníctvom mobilných technológií, ktoré sú dnešným ľuďom veľmi blízke, denne ich používajú, denne fotia, kamerujú. Samozrejme ide o telefóny, tablety či iné zariadenia na zachytávanie skutočnosti.

Macphersonová svoj film zostavila z krátkych Snapchat videí, finančne aj marketingovo ho potom zastrešilo štúdio Indigenous Media, ktoré sa zaujíma o nevšedné projekty, navyše sa im páčilo, že autorka prišla v rámci tejto platformy s dlhším rozsahom, nielen krátkymi, ako to nabolo doposiaľ zvykom.

PREČÍTAJTE S AJ: Svet o Slovensku: Keď môžete prísť o miliardy eur, tak je vám EÚ dobrá!

Novinka, ktorá nie je pre každého

Sickhouse má svojho cieľového diváka v tom, kto obľubuje horory, má rád prirodzený strach, ktorý dotvára jeho vlastné povedomie, psychika, resp. psychologický rozmer jednotlivých obrazov, či toho, ako sú zoradené, tu zohráva významnú rolu.

Ak by ste teda čakali nejakú romantiku, či komédiu, musíte si ešte počkať. Macphersonovej film herecky do hlavných úloh dosadzuje práve na sociálnych sieťach veľmi populárnu Andreu Russettovú, ktorú poznáme z YouTube, partnerom je jej Sean O´Donnell, populárny mladík z Instagramu.

A o čom film je?

Bežní mladí ľudia hodiny a hodiny „sediaci“ na sociálnych sieťach sa rozhodnú zájsť do lesa, kde stojí záhadná a svojim spôsobom strašidelná budova.

Mladícka zvedavosť, adrenalín, strach i dodávanie si odvahy je akýmsi úzusom. Predpoklad, ako to celé skončí je už len prirodzeným predpokladom, film je ale rozhodne ťahákom, na YouTube mal už vyše milión zhliadnutí.

Sickhouse bude verejnosti prístupný v prvý júnový deň a to na videoúložisku Vimeo. Do kín sa podľa všetkého nedostane, pretože je nasmerovaný mladému divákovi, ktorý oveľa skôr sleduje internetové „priestory“ ako YouTube, Snapchat a pod.

Sickhouse - trailer
1
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM