Rôzne

Kamenné obchody sa do roku 2020 zmenia: Prioritou je nepretržitý kontakt so zákazníkom

Nová doba si vyžaduje nové riešenia. Pocítia to aj prevádzkovatelia kamenných obchodov. Práve tie by sa mali počas najbližších dvoch rokov výrazne zmeniť.

Ilustračný obrázok k článku Kamenné obchody sa do roku 2020 zmenia: Prioritou je nepretržitý kontakt so zákazníkom
Zdroj: TASR

Kamenné obchody sa do roku 2020 výrazne zmenia, myslí si to takmer šesť z desiatich predstaviteľov maloobchodu. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti KPMG, uskutočnenej na základe globálneho spotrebiteľského prieskumu Top of Mind 2018. Ten prebehol od marca do apríla 2018 a zapojilo sa do neho celkovo 530 senior manažérov z 28 krajín.

Čo sa týka zmien kamenných obchodov, respondenti zo Severnej Ameriky to pociťujú najviac. Viac ako tretina sa v prieskume vyjadrila, že v nasledujúcich dvoch rokoch zatvorí svoje obchody. S cieľom zvýšiť rýchlosť a efektivitu budú musieť firmy predávať čoraz viac produktov prostredníctvom vlastných distribučných kanálov.

Prieskum tiež ukázal, že udržiavanie kontaktu so zákazníkmi 24 hodín denne, sedem dní v týždni, je prioritou pre 46 % respondentov. A toto budovanie vzťahov nemusí byť zákonite v online podobe.

Niektoré firmy ponúkajú nepretržitú 24-hodinovú zákaznícku linku a zreteľne ju propagujú na svojich webových stránkach.

Zároveň možnosť hovoriť priamo s priateľským, dobre vyškoleným a informovaným personálom v prípade, že má zákazník otázku alebo sťažnosť, môže pomôcť posilniť vzťah medzi zákazníkmi a značkou a budovať lojalitu.

„Zamestnanci sú tvorcami zákazníckej skúsenosti, takže je nevyhnutné, aby sa firmy o svoje ľudské zdroje starali viac ako dobre. Ľudia, ktorí nemajú radosť z práce, pravdepodobne túto náladu prenesú aj na zákazníkov,“ opísala výkonná riaditeľka zodpovedná za sektor maloobchodu a výroby spotrebného tovaru KPMG na Slovensku Ivana Mazániková.

Spoločnosť Adyen, ktorá spracováva kreditné karty, v tohtoročnom prieskume zároveň zistila, že 86 % amerických spotrebiteľov v uplynulom roku opustilo obchod z dôvodu dlhého čakania v rade.

Podľa štúdie je teda takmer pre polovicu manažérov najvyššou prioritou pochopenie potrieb a zameranie sa na zákazníka. Nové produkty preto vznikajú na základe zozbieraných zákazníckych dát.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM