SVET O SLOVENSKU: Prečo nás majú Briti v zuboch

Keď odchádza legenda, vždy je to smutné a nejeden skalný fanúšik to oplače. Pre mnohých Britov je takou legendou auto Land Rover Defender, ktoré sa v domácom závode v Solihulle vyrábalo takmer 70 rokov.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Prečo nás majú Briti v zuboch
Zdroj: internet

Mnohí Briti majú po krk Európskej únie a predovšetkým jej nových členov z východnej časti kontinentu, vrátane Slovenska. Sú to totiž krajiny ako Rumunsko, Poľsko, či Slovensko, ktoré Briti často označujú za zdroj svojich problémov, čo prispelo aj k ich hlasovaniu v referende o brexite. Z týchto krajín totiž prúdi do Spojeného kráľovstva najviac pracovných imigrantov a zároveň na svoje územie sťahujú britské firmy, ktoré potom doma prepúšťajú zamestnancov. Príkladom je aj automobilka Jaguar Land Rover, ktorá čoskoro otvorí svoj nový závod v Nitre.

Slovenský Defender

Jaguar Land Rover presunie celú výrobu modelu Land Rover Discovery zo svojho britského závodu v Solihulle do slovenskej fabriky v Nitre. To však nie je všetko. Čoraz častejšie sa objavujú informácie, že nasledovať bude aj legendárny model Land Rover Defender, ktorého vynovenú podobu automobilka zrejme predstaví v októbri v Paríži.

“Takýto presun určite nahnevá niektorých milovníkov tradícií. Tí už netrpezlivo očakávajú nový model Defendera, ale predpokladajú, že sa bude vyrábať aj naďalej na domácej pôde… určite sa viacerí ľudia budú búriť, najmä skalní fanúšikovia,” cituje britský portál Coventry Telegraph slová Mika Goulda. Ide o bývalého zamestnanca automobilky a zároveň autora kníh o jej histórii.

Gould však dodáva, že presun výroby legendárneho modelu na Slovensko je *“celkom logický,*” keďže nitriansky závod má kapacitu na výrobu 150-tisíc vozidiel ročne a môže sa ešte dvojnásobne zvýšiť. “Existujú ľudia, ktorí sa stále pozerajú späť. Zároveň je tu však čoraz viac takých, ktorí hľadia do budúcnosti,” hovorí Gould pre Coventry Telegraph.

Noví zákazníci

Portál pripomína slávnu históriu Defendera. “Pôvodne bol navrhnutý ako vozidlo, ktorého výroba mala naštartovať britskú produkciu po druhej svetovej vojne. Jeho cieľovou skupinou boli farmári a celé desaťročia to bolo populárne auto v celom agrosektore,” uvádza Coventry Telegrap. Kto vie, čo by na to povedali slovenskí majitelia tohto terénneho auta, ktorí na ňom tak hrdo jazdia po meste…

Nový model sa už viac priblíži účelu, na ktorý si ho kupuje aj mnoho slovenských vodičov – pôjde o prémiové off-road vozidlo, v ktorom už nebudú vyzerať na mestských uliciach tak smiešne.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame