Rastislav Búgel Zo Slovenska

Kuriérske firmy zažívajú predvianočný NÁPOR: Slovákov môže prekvapiť nečakaný PROBLÉM

Vianoce sa blížia a kuriérske spoločnosti prevážajú obrovské množstvá zásielok. V tomto období vás pri prevzatí balíka môže čakať nepríjemný problém.

Ilustračný obrázok k článku Kuriérske firmy zažívajú predvianočný NÁPOR: Slovákov môže prekvapiť nečakaný PROBLÉM
Zdroj: Unsplash.com , Pexels.com

Čoraz viac Slovákov využíva na doručenie svojej zásielky rôzne výdajné boxy a výdajné miesta. Práve tie sa však aktuálne môžu postarať o nemilé prekvapenie.

Plné boxy? Zásielku presunú

Keďže sa blížia sviatky, tieto výdajné miesta jednoducho nestíhajú zvládať zvýšený nápor. Ako informoval portál tvnoviny.sk, kuriéri v prípade plného boxu alebo výdajného miesta musia zásielky uložiť do niektorého z iných voľných.

Zákazníkom očakávajúcim balíček tak pribúdajú nečakané komplikácie. Viacero ľudí sa sťažovalo, že im kuriérska spoločnosť takto napríklad presunula zásielku na výdajné miesto, kde sa nedalo platiť kartou, pričom na pôvodne zvolenom odbernom mieste táto možnosť bola. Informovaní však o tom neboli.

Problémy môžu nastať aj v prípade, že si zvolíte výdajný box. Dostať môžete informáciu, že box je plný a balík bol presunutý na vzdialenejšie odberné miesto. V takomto prípade vám napríklad nemusia vyhovovať otváracie hodiny danej prevádzky.

„Človek si zaplatí konkrétne miesto pre nejaký konkrétny dôvod a oni to pošlú úplne inde,“ cituje portál slová jednej z nespokojných zákazníčok.

Čo na to kuriérske spoločnosti?

Podľa kuriérskych spoločností ide len o sezónnu záležitosť. Slovak Parcel Service hovorí, že môže nastať situácia, kedy niektoré partnerské samoobslužné boxy nemajú voľnú kapacitu: „Vtedy zásielku doručíme do najbližšieho voľného boxu.“

Rovnaký postup volí aj DPD. Ak je plný výdajný box, kuriér zásielku uloží do iného samoobslužného boxu alebo do najbližšieho výdajného miesta. Zákazníkovi v takom prípade posielajú notifikáciu s informáciami o zmene. „Žiaľ, niekedy sa z technických príčin môže stať, že sa notifikácia nevygeneruje správne. Za vzniknuté problémy sa, samozrejme, veľmi ospravedlňujeme,“ povedal pre server generálny riaditeľ DPD SK Peter Pavuk.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Prečítajte si tiež

Zdroj: Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM