Zo Slovenska

Písal prácu žiak alebo si pomohol? Učitelia majú obavy z umelej inteligencie

Umelá inteligencia robí vrásky na čele aj slovenským učiteľom. Mnohí študenti priznali, že pomoc AI využívajú.

Ilustračný obrázok k článku Písal prácu žiak alebo si pomohol? Učitelia majú obavy z umelej inteligencie
Zdroj: TASR/František Iván

Takmer 37 percent učiteľov sa obáva, že by nedokázali rozlíšiť, či bola úloha vypracovaná umelou inteligenciou (AI) alebo žiakom.

Údaje vyplývajú z prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity Cyrila a Metoda (FKM UCM) v Trnave na vzorke 474 žiakov a 87 učiteľov stredných škôl. TASR o tom informoval Peter Krajčovič z FMK UCM.

Ako doplnil, s pojmom umelá inteligencia sa stretlo takmer 97,5 percenta žiakov, pričom 48 percent z nich ju aj vyskúšalo.

Prečítajte si tiež

Pomoc s úlohami

„Najčastejším spôsobom využitia je pritom pomoc pri hľadaní informácií o rôznych témach, ktoré ich zaujímajú, pomoc s prekladom textu do cudzieho jazyka a písaním školských úloh,“ uviedol Krajčovič.

Prieskum sa realizoval v období od 21. marca do 17. apríla. Z výsledkov ďalej vyplynulo, že 33 percent žiakov vníma umelú inteligenciu rovnako z hľadiska prínosov a rizík, 25 percent vníma viac prínosov ako rizík a takmer 28 percent nemá na porovnanie prínosov a rizík AI názor.

O umelej inteligencii, jej využití, prínosoch a rizikách nehovorilo so svojimi učiteľmi 50 percent žiakov a 41 percent uviedlo, že tému AI s učiteľmi spomenuli na vyučovacej hodine.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM