Pozor na tento internetový obchod: Hrozí, že neuvidíte ani tovar, ani vaše peniaze

Slovenská obchodná inšpekcia informuje verejnosť o náraste počtu sťažností na jeden internetový obchod. Ponúka nízke ceny, no zákazníci nemajú tovar a ani peniaze.

Lucia Šútorová
Ilustračný obrázok k článku Pozor na tento internetový obchod: Hrozí, že neuvidíte ani tovar, ani vaše peniaze
Zdroj: TASR

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zaznamenala v roku 2017 zvýšený nárast podaní proti internetovému obchodu www.rajpradla.sk, prostredníctvom ktorého je spotrebiteľom ponúkaná bielizeň za nízke ceny. „Z dostupných informácií na predmetnej webovej stránke a z priložených podkladov v spotrebiteľských podaniach vyplýva, že prevádzkovateľom internetového obchodu je spoločnosť Youuu, s. r. o. so sídlom Vranovská 45/1, 614 00 Brno, Česká republika,“ uvádza Slovenská obchodná inšpekcia na svojom webe.

Sťažnosti zákazníkov

Podľa inšpekcie sa spotrebitelia sťažujú, že po uskutočnení objednávky a jej následnom zaplatení, im nie je tovar doručený. „Viacero spotrebiteľov si taktiež uplatnilo právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní bez udania dôvodu, predávajúci odstúpenie akceptoval, avšak peniaze im nevrátil,“ uvádza SOI a navyše, po uskutočnení nákupu a realizácii platby, s predávajúcim nie je možné komunikovať žiadnym zo spôsobov, uvedených na stránke internetového obchodu.

Kam sa obrátiť?

Slovenská obchodná inšpekcia má však v tomto prípade zviazané ruky, nakoľko do jej kompetencií spadajú len subjekty so sdílom na Slovensku. „V prípade spotrebiteľského problému s podnikateľským subjektom z iného členského štátu EÚ majú spotrebitelia možnosť obrátiť sa na: Európske spotrebiteľské centrum v SR, Ministerstvo hospodárstva SR, Mlynské Nivy 44/A, 827 15 Bratislava, tel.: 02/4854 2317, 02/4853 2019, fax: 02/4854 1627, e-mail: info@esc-sr.sk , web: www.esc-sr.sk,“ píše sa na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Foto: ilustračné

Predajca sa ospravedlnil

Vymáhať platby za nedodaný tovar teda Slovenská obchodná inšpekcia nemôže, zato odporúča spotrebiteľom dôkladne zvážiť všetky spotrebiteľské rozhodnutia, týkajúce sa zakúpenia produktov prostredníctvom vyššie uvedenej webovej stránky. Medzičasom spomínaný predajca uviedol na svojom webe ospravedlnenie za neskoré dodanie tovaru a spolu s ním aj adresu pre rýchle vybavenie reklamácie.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame