TOS Lifestyle

ČO znamenajú logá známych automobilových značiek? Pri niektorých zostanete prekvapení!

Logá značiek áut sú notoricky známe, ale ich význam je pre mnohých záhadou. Ukrývajú pritom dávne príbehy alebo špeciálne posolstvá.

Ilustračný obrázok k článku ČO znamenajú logá známych automobilových značiek? Pri niektorých zostanete prekvapení!
Zdroj: Unsplash.com , Unsplash.com

Automobilové logá sú viac než len atraktívne symboly na kapotách vozidiel. Každé logo má svoju jedinečnú históriu a význam, ktorý odráža charakter a určité dedičstvo danej značky.

Vedeli ste napríklad, že značka Peugeot tu bola už dávno predtým, než sa pustila do automobilového biznisu? A ešte predtým vzniklo aj logo tejto francúzskej automobilky. Lev mal symbolizovať kľúčové vlastnosti píl vyrábaných spoločnosťou. Konkrétne ostrosť- ako zuby leva, pružnosť a rýchlosť. Toto logo sa objavilo prvýkrát ešte v roku 1850.

Ani štyri kruhy v logu Audi nie sú náhoda. Predstavujú zlúčenie štyroch nezávislých automobilových výrobcov- Audi, Horch, DKW a Wanderer. Tieto firmy sa spojili do jednej a vytvorili základ Audi.

Kruh so šípkou je starým symbolom železa a odkazom na slávnu švédsku oceľ. Logo Volva tak upozorňuje na švédske železiarske korene spoločnosti a symbolizuje odolnosť a bezpečnosť ich vozidiel.

Prekvapí vás možno aj skutočný význam loga kultovej značky BMW. Mnohí sa totiž mylne domnievajú, že predstavuje krútiacu sa vrtuľu lietadla, čo odkazuje na pôvod spoločnosti v leteckom priemysle. Avšak skutočný význam loga je v tomto prípade oveľa jednoduchší. Predstavuje bavorskú vlajku, pričom modrá a biela farba sú štátnymi farbami Bavorska.

Význam loga automobilky Hyundai je na prvý pohľad jednoznačný. Prvé písmeno názvu a teda H. Keď sa ale zapozeráte viac, možno to zbadáte. Okrem písmena H má toto logo znázorňovať aj dvoch ľudí, ktorí si potriasajú rukami, čo má symbolizovať zameranie, resp. dôraz spoločnosti na zákazníka.

Trojcípa hviezda v logu Mercedes-Benz symbolizuje ambície zakladateľa značky. Vyrábať tie najlepšie motory na trhu, ktoré budú dominovať na zemi, na mori aj vo vzduchu.

André-Gustave Citroën našiel inšpiráciu pre logo v roku 1900 v dome svojich príbuzných neďaleko poľského mesta Lodž. Šípky v logu automobilky Citroën symbolizujú šípové ozubené koleso obrábacích strojov, ktoré pôvodne firma vyrábala ešte predtým, než sa začala venovať výrobe automobilov.

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM